لوله ها و اتصالات پلی اتیلن

1260 بازدید
لوله ها و اتصالات پلی اتیلن

لوله ها و اتصالات پلی اتیلن به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در پروژه های بسیار بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم  :

۱-     مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یکی از پرهزینه ترین مشکلات رایج  سیستم های لوله کشی فلزی است که ممکن است  هم در داخل و هم در خارج از لوله رخ دهد و بر بازده هیدرولیک تأثیر بگذارد. بسیاری از شهرها برای کمک به کاهش زنگ زدگی از محافظ کاتدی گران قیمت و یا پوشش پلاستیکی استفاده می­ کنند تا باعث افزایش عمر لوله شوند.

۲-     مقاومت در برابر فرسودگی

لوله پلی اتیلن انعطاف پذیر هستند. سفت و سخت نمی باشند. از طرفی مقاومت فوق العاده ای در برابر فرسودگی دارند. برخلاف سایر لوله های پلاستیکی، لوله های پلی اتیلن در مقابل هر نوع رخداد رایج و حتی  غیر منتظره در سیستم های توزیع آب دارای مقاومت قابل قبولی هستند.

۳-     طول عمر طولانی

لوله­ های پلی اتیلن محصولی ایمن و با دوام برای زیر ساخت های لوله کشی است. بسته به کاربرد، طراحی و نصب، عمر این لوله ­ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال تخمین زده می شود که بسیار عالی است.

۴-     سازگار با محیط زیست

علاوه بر خصوصیات فیزیکی بسیار مهم این لوله ­ها  به دلیل تأثیر حداقلی بر محیط زیست شناخته شده هستند زیرا تولید این لوله ­ها نسبت به لوله های غیر پلاستیکی نیاز به انرژی کمتری دارد.

۵-     سبک بودن از لحاظ وزنی

لوله­ های پلی اتیلن اغلب نسبت به لوله های فلزی سبک وزن تر هستند و از این رو  برای حمل و نقل مقرون به صرفه تر نیز می ­باشند.

۶-     اتصالات پلی اتیلن

یکی از مهم­ ترین ویژگی های لوله ها و اتصالات پلی اتیلن  نسبت به سایر لوله ­ها قابلیت استفاده از اتصالات پلی اتیلن است. در تمام مصارف لوله ­های پلی اتیلن می­ توان از اتصالات پلی اتیلن نیز استفاده کرداز طرفی در مواردی که نیاز به تغییر زاویه در لوله کشی است اتصالات پلی اتیلن کاربرد بسیار زیادی دارند. کاربرد اتصالات پلی اتیلن  با توجه به نوع پروژه می­تواند متفاوت باشد. در صورت علاقه ­مندی به دریافت اطلاعات بیشتر درباره اتصالات پلی اتیلن همراه تکنو پایپ باشید.

مزایای استفاده از اتصالات پلی اتیلن چیست؟

در این بخش به شرح برخی از ویژگی ­های مهم اتصالات پلی اتیلن می­پردازیم:

  • برای ایجاد اتصالات پلی اتیلن نیاز به ابزار زیاد و خاصی نیست. شما تنها به دستگاه جوشکاری نیاز خواهید داشت تا عمل جوشکاری لب به لب را انجام دهد.
  • عملیات جوشکاری جهت اتصالات پلی اتیلن بسیار آسان است و قابل یادگیری توسط کارگران ساده نیز می­باشد.
  • لوله پلی اتیلن گزینه های مختلفی برای اتصال دارد. روش انجام اتصالات پلی اتیلن با توجه به مکان و شرایطی که لوله در آن کار می کند انتخاب می شود.
  • اتصالات پلی اتیلن در برابر زنگ زدگی مقاومت قابل قبولی دارند و نیاز به استفاده از محافظ های خاصی نیست.
  • در صورت نیاز به ایمنی زیاد در اتصالات پلی اتیلن می­توان از جوشکاری الکترو فیوژناین استفاده کرد. این جوشکاری به ویژه برای لوله های انتقال گاز استفاده می شود که هرگونه نشت در اتصالات پلی اتیلن می تواند باعث بروز فاجعه مرگبار شود. جهت انجام این نوع جوشکاری تنها یک سوکت مخصوص جوشکاری الکترو فیوژن و دستگاه جوشکاری الکتروفیوژن که برای این جوشکاری طراحی و تولید شده است، کافی است.
  • این نوع از اتصالات در برابر هرگونه فشار و ضربه سنگین مقاومت بالایی دارند.
  • اتصالات پلی اتیلن مانند لوله ­های پلی اتیلن دارای وزن بسیار پایینی هستند.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و حلال های شیمیایی مانند اسید ها و بازها از دیگر ویژگی های بسیار مهم اتصالات پلی اتیلن است.
  • قیمت اتصالات پلی اتیلن نسبت به انواع دیگر اتصالات بسیار مقرون به صرفه است.

نکات مهم نصب اتصالات پلی اتیلن

نیاز است پیش از نصب انتهای لوله به طور دقیق تمیز شود و قطعات طبق ترتیب مشخص نصب شود. قطعات باید در جای دقیق خود قرار بگیرند و نیاز است که محکم کاری به طور دقیق صورت بگیرد. برای بستن اتصالات نیاز به آچار است و بهتر است که از آچار مخصوص استفاده شود. بهتر است اتصالات پلی اتیلن در نوع هم خانواده صورت بگیرد تا چفت و بست به طور کامل صورت بگیرد. یک مغزی به اتصال ماده پلی اتیلن وصل شده است و بهتر است که از مواد پلاستیکی ساخته شده باشد به این ترتیب میزان خوردگی اتصال کاهش می یابد و میزان آبدهی آن کمتر می شود.

نکات مهم نصب اتصالات پلی اتیلن

نیاز است پیش از نصب انتهای لوله به طور دقیق تمیز شود و قطعات طبق ترتیب مشخص نصب شود. قطعات باید در جای دقیق خود قرار بگیرند و نیاز است که محکم کاری به طور دقیق صورت بگیرد. برای بستن اتصالات نیاز به آچار است و بهتر است که از آچار مخصوص استفاده شود. بهتر است اتصالات پلی اتیلن در نوع هم خانواده صورت بگیرد تا چفت و بست به طور کامل صورت بگیرد. یک مغزی به اتصال ماده پلی اتیلن وصل شده است و بهتر است که از مواد پلاستیکی ساخته شده باشد به این ترتیب میزان خوردگی اتصال کاهش می یابد و میزان آبدهی آن کمتر می شود.

اتصالات پلی اتیلن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اتصالات این نوع از لوله ها شامل فلنج، سه راهی، زانو، تبدیل و تراشه و  است. این اتصالات می­ توانند با روش های مختلفی از جمله تزریق یا استفاده از ورق پلی اتیلن ضخیم با برش و تراشکاری تولید شوند. برای ساخت اتصالات پلی اتیلن، هریک از این روش ها دارای مزایا و معایب هستند. به عنوان مثال در روش تزریق، به دلیل فراوانی و تنوع اندازه، نوع مواد و فشارهای مختلف، دسترسی به همه این اندازه ها امکان پذیر نیست اما در روش ماشین کاری، بر اساس نقشه اتصال، آن ها را می توان ماشین کاری کرد و به طور کامل با نقشه تطبیق داد.

انواع اتصالات پلی اتیلن

اتصالات چهار راهی در ۴ جهت ارزیابی می شود و سبب انشعاب سازی می شود. این مدل از اتصالات برای انتقال خطوط لوله و انتقال سیال در جهت مختلف کاربرد زیادی دارد. اتصالاتی وجود دارد که برای متصل کردن دو لوله با قطرهای متفاوت در یک خط لوله استاتصالات درپوش بر اساس مسیر یک خط یا انشعاب مسدود می شود و از این اتصال استفاده بهتری می شود. همینطور اتصالات فلنج وجود دارد که به شکل دایره ای یا مربعی است و برای سوراخ دار کردن اتصالات بین لوله ها استفاده می شودزانویی نقش مهمی برای تغییر جهت حرکت مواد زائد دارد و سیفون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات پلی اتیلن در مدل های مغزی برای اتصال بین لوله های پلی اینل است و همینطور اجزای خط لوله کشی را پوشش می دهد. اتصالات سه راهی برای انشعاب دادن در خطوط لوله ارزیابی می شود. اتصالات سه راهی تبدیل نیز وجود دارد که برای انشعاب سازی در خصوص لوله استفاده می شود.

همینطور اتصالات پلی اتیلندر سایزهای کوتاه و بلند وجود دارد به طوری که شرایط تنظیم حجم ورودی و خروجی نیز وجود دارد. مثلا اتصالات پلی اتیلن مخصوص سیفون دارای لوله پیچ دار هستند به طوری برای دفع مواد زاید بهترین انتخاب محسوب می شود.

اتصالات پیچی، جوشی، تزریقی، پلیمری و کوپلینگی وجود دارد و همینطور اتصالات پیچی و یا دنده ای ارزیابی می شود که از ۵ قطعه مخصوص استفاده می شود. قطر خارجی لوله ها می بایست متناسب با قطر رزوه سرپیچ ارزیابی شود. ضخامت لوله ها بسیار مهم است و اتصالات پیچی برای آن ارزیابی می شود به طوری ک می تواند برای برقراری اتصالات مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع اتصالات پلی اتیلن به نحوی دیگر:

  •  اتصالات دنده ای پلی اتیلن: این نوع از اتصالات در برابر شرایط سخت بسیار مقاوم هستندکاربرد این نوع اتصالات در لوله کشی ­های فلزی است.
  •  اتصالات پلی اتیلن تزریقی: تولید قالبی این اتصالات آن ­ها را برای استفاده در پروژ­ه های بسیار سنگین مناسب کرده است. تنوع بالا، تولید در زمان نسبتا کوتاه، برخورداری از وزن کم و قابلیت ساخت در اندازه های مختلف از ویژگی های اتصالات پلی اتیلن تزریقی می­باشد.
  •  اتصالات ماشین کاری شده
  • اتصالات جوشی: این نوع اتصالات عموما برای انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می­ گیرند. این نوع از اتصالات پلی اتیلن قابلیت تولید در ابعاد و اندازه ­های دلخواه مشتری را دارند.
  •  اتصالات الکتروفیوژن: این نوع اتصالات به دلیل برخورداری از ضریب بالای اطمینان عموما در خطوط انتقال گاز مورد استفاده قرار می ­گیرند. اتصالات الکتروفیوژن امکان نصب ایمن، منظم، مقرون به صرفه و کارآمد را برای سیستم های لوله کشی زیر و بالای زمین فراهم می کند.
  • اتصالات پیچی: اتصالات پیچی برای تمام لوله­ های پلی اتیلن به ویژه در اتصالات توزیع آب تا فشار کاری ۱۶ اتمسفر کاربرد دارد.  البته باید در نظر داشت که این نوع اتصالات برای مصارفی با دمای بالا طراحی نشده است.

لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوله پلی اتیلن نوعی لوله انعطاف پذیر  است که برای انتقال مایعات و گاز مورد استفاده قرار می گیرد؛ این لوله ها امروزه در سراسر جهان کاربرد های زیادی دارد.

اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن دارید بهتر است علاوه بر شناسایی آن و بررسی مزایا و معایب یک سری نکات مهم را به دقت بررسی کنید تا انتخاب شما در نهایت هوشمندانه باشد. می دانیم که لوله پلی اتیلن در ابعاد مختلفی تولید می شود و هر یک کاربرد مخصوص به خود دارد از سوی دیگر تنوع استفاده از لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف نیز مشخص است.

از لوله پلی اتیلن برای هدایت رواناب های سطحی و انشعابات بزرگ و کوچک استفاده می شود و در مسیر فاضلاب ساختمانی و صنایع نیز از آن استفاده خواهد شد. از سوی دیگر این لوله ها از مصارف عمده محسوب می شوند و بسیار بهداشتی و با کیفیت هستند.

اتصالات پلی اتینی با خاصیت های بی نظیرش بهترین انتخاب برای استفاده در اموری همچون:

استفاده در آبرسانی، شبکه های گاز، شبکه فاضلاب، خطوط انتقال دوغاب، آبیاری روستایی، خطوط تأمین سیستم آتش نشانی، مجرای برق، ارتباطات و لوله های فاضلاب و زهکشی می باشد.

جنس لوله پلی اتیلن چیست؟

همان طور که از نام این لوله ها پیداست، لوله پلی اتیلن به معنای لوله ای است که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است.

پلی اتیلن ماده ای منحصر به فرد است که موجب محبوبیت این لوله در سراسر جهان شده است؛  لوله پلی اتیلن به زبان ساده لوله‌ای است که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است و همین مواد پلی اتیلن است که به لوله خواصی می‌بخشد که باعث مزیتها و این مزایا باعث محبوبیت لوله‌های پلی اتیلن شده است.

پلی اتیلن

ماده ای ترموپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلی اتیلن پلاستیکی با اکستروژن در اندازه های مختلف از ½ تا ۶۳ تولید می شود. لوله پلی اتیلن در مسیر های مارپیچی به طول های مختلف یا مسیرهای با طول مستقیم (تا ۴۰ پا) در دسترس است. این لوله ترموپلاستیک ساخته شده از موادی است که می تواند ذوب و اصلاح شود. لوله پلی اتیلن ناهموار، انعطاف پذیر و بادوام است. همچنین لوله پلی اتیلن از مقاومت در برابر ترکش، لرزش، مواد شیمیایی گوناگون و تغییرات محیطی برجسته برخوردار است. مزایای برجسته فیزیکی و عملکرد لوله پلی اتیلن، آن را به گزینه ای مناسب برای سیستم های لوله کشی صنایع تبدیل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  لوله پلی اتیلن و لوله کشی PE، می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در تکنوپایپ تماس بگیرید. کارشناسان ما بسیار باتجربه هستند و علاوه بر یاری در خرید لوله پلی اتیلن مناسب، برای ترمیم نشتی ها و محافظت از سیستم های آب در برابر خوردگی ها شما را یاری خواهند نمود.

لوله پلی اتیلن چند سال عمر می کند؟

در میان مردم باوری وجود دارد که می گوید این نوع لوله  بیش از ۵۰ سال عمر نخواهد کرد؛ اما آخرین تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که لوله پلی اتیلن احتمالا عمری نزدیک به ۱۰۰سال دارد.

بیشترین زمان مصرف و دوام لوله های پلی اتیلن در کشور استرالیا بوده است که ۵۰ سال طول کشیده، با اینکه نمی توان به راحتی عمر واقعی محصولی را پیش بینی کرد اما می توان گفت تا زمانی که نیاز به توانبخشی اساسی در لوله پلی اتیلن باشد می توان از آن انتظار ۱۰۰ سال کار کردن مفید را داشت.

تفاوت لوله پلی اتیلن با سایر لوله ها چیست؟

لوله پلی اتیلن در مقایسه با انواع دیگر لوله ها نظیر لوله های فولادی یا لوله های بتنی وزن پایین تری دارد که همین امر موجب سهولت حمل و نقل و نصب و را ه اندازی این لوله ها در پروژه های مختلف می شود.

این نوع لوله در دمای سرد آسیبی نخواهد دید و توانایی تحمل تنش های دمایی را دارد و همچنین با قابلیت انعطاف پذیری بالا در انواع پروژه های صنعتی که نیاز به لوله های انعطاف پذیر است، کاربرد دارد.

لی اتیلن  وزن سبکی دارد و جابه جایی آن نیز بسیار آسان است؛ هچنین یکی از مهم ترین خصوصیات لوله پلی اتیلن مقامت و عدم آسیب دیدن برابر محیط های اسیدی، مواد شیمایی و ضربه و فشار می باشد.

استحکام و مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی، همچنین مقاومت در برابر خوردگی و وزن کم آن باعث شده است که انتخابی بادوام، مقرون به صرفه در امور لوله کشی گازی و مایعات باشد.

اروپایی ها و آمریکایی ها اولین کسانی بودند که در سال ۱۹۵۰ از این لوله استفاده کردند و از آن سال به بعد استفاده از این لوله هادر سراسر جهان گسترش یافت.

در نصب این لوله های قدرتمند نیازی به استفاده از مهر و موم لاستیکی یا اتصال مواد شیمایی نیست و با استفاده از لوله پلی اتیلن می توان حتی در خاک های ناپایدار نیز خط لوله ای یکپارچه را بدست آورد.

لوله پلی اتیلن تا چه اندازه مقاومت می کند؟

یکی از مهم ترین ویژگی های این لوله مقاومت و ضد ضربه بودن در برابر فشارهای بالا است‌، استفاده از این لوله ها یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه در هر پروژه ای است که شما را از خریدن تجهیزاتی برای خنثی کردن ضربات وارد شده به لوله پلی اتیلن بی نیاز می کند.

اصول نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد

برخی از مدل های لوله پلی اتیلن دارای قطر زیادی هستند و قطر داخلی این محصولات اغلب بیش از ۱۲۰۰ میلیمتر اعلام شده است. این مدل از لوله پلی اتیلن اغلب مشهور به لوله های دو جداره هستند که برخی آن را لوله کاروگیت می نامند و در مصارفی که نیاز به مقاومت و استحکام زیاد است استفاده می شود. لوله های پلی اتیلن که قطر زیادی دارند به صورت دفنی در زمین استفاده می شود و در مسیر فاضلاب و شبکه های گازرسانی گزینه های خوبی هستند.

این لوله ها به صورت نیمه سطحی و سطحی در داخل ترانشه با عمق کم جا گذاری می شود. در روش نیمه سطحی شرایط به صورتی است که قسمت بیشتر از دیواره این لوله در زیر خاک قرار می گیرد و بخش کوچکی از آن در قسمت بیرونی دیده می شود. در صورتی که نیاز به لوله پلی اتیلن با قطر زیاد باشد می بایست بستر سازی کف کانال به درستی صورت بگیرد همینطور حفر استاندارد کانال مشخص شود و اتصالات لوله نیز در بهترین شرایط ارزیابی شود.

از سوی دیگر می بایست فشار لایه های خاک بر روی لوله محاسبه شود تا لوله آسیب نبیند. نیاز است که طول و عرض و همینطور دمای داخل کانال نیز هماهنگ سازی شودلوله پلی اتیلن در جدیدترین طرح خود توانست مشکلات سبک های قبل را برطرف سازد.

اصول نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد

برخی از مدل های لوله پلی اتیلن دارای قطر زیادی هستند و قطر داخلی این محصولات اغلب بیش از ۱۲۰۰ میلیمتر اعلام شده است. این مدل از لوله پلی اتیلن اغلب مشهور به لوله های دو جداره هستند که برخی آن را لوله کاروگیت می نامند و در مصارفی که نیاز به مقاومت و استحکام زیاد است استفاده می شود. لوله های پلی اتیلن که قطر زیادی دارند به صورت دفنی در زمین استفاده می شود و در مسیر فاضلاب و شبکه های گازرسانی گزینه های خوبی هستند.

این لوله ها به صورت نیمه سطحی و سطحی در داخل ترانشه با عمق کم جا گذاری می شود. در روش نیمه سطحی شرایط به صورتی است که قسمت بیشتر از دیواره این لوله در زیر خاک قرار می گیرد و بخش کوچکی از آن در قسمت بیرونی دیده می شود. در صورتی که نیاز به لوله پلی اتیلن با قطر زیاد باشد می بایست بستر سازی کف کانال به درستی صورت بگیرد همینطور حفر استاندارد کانال مشخص شود و اتصالات لوله نیز در بهترین شرایط ارزیابی شود.

از سوی دیگر می بایست فشار لایه های خاک بر روی لوله محاسبه شود تا لوله آسیب نبیند. نیاز است که طول و عرض و همینطور دمای داخل کانال نیز هماهنگ سازی شودلوله پلی اتیلن در جدیدترین طرح خود توانست مشکلات سبک های قبل را برطرف سازد.

تست سختی و اکسیدن شدن لوله پلی اتیلن

یکی از تست های مهم برای لوله پلی اتیلن مربوط به اکسید شدن است. در واقع معیاری از میزان واکنش پذیری لوله است که در برابر عوامل اکسید کننده فعالیت می کند. اشعه ماورا بتنش و اسیدها در این راستا اهمیت دارد. از سوی دیگر تست پایداری حرارتی از دیگر موارد مهم برای لوله پلی اتیلن محسوب می شود به طوری که توانایی تحمل دمای بالا را دارد. این موضوع برای لوله هایی که در شرایط کاری بسیار گرم هستند بسیار مهم بوده و می بایست بررسی شود.

سختی و استحکام لوله ها از دیگر مواردی است که باید بررسی شود. لوله ها به صورت دفنی در عمق خاک قرار می گیرند و تحت شرایط کاری با فشار بالا اهمیت زیادی خواهد داشتآزمون های مختلف در جداول آزمایشگاهی وجود دارد که می بایست بررسی شود.

مشخص است که همه موارد باید به طور دقیق بررسی شود. ثبت اطلاعات در خصوص مواد اولیه لوله پلی اتیلن می بایست به دقت بررسی شود.

پلی اتیلن ها در لیست مواد پلیمری قرار دارند و نیاز به فرایند پلیمریزاسیون به طور دقیق بررسی شود و همینطور واحدهای مونومر اتیلن برای آن ارزیابی می شود. گرانول های شفاف برای این محصول ارزیابی می شود. این مواد به صورتی طراحی شده است به طوری که گرید های تجاری متفاوتی را شامل شده است. پلی اتیلن ها اغلب از نظر گرید بندی بررسی می شود.خرید این محصول می بایست به شکلی ارزیابی شود که دسته های فرعی تر نیز ارزیابی می شود. ساخت مخازن پلاستیکی از طریق پلی اتیلن صورت گرفت.

گرید بندی پلی اتیلن ها به صورت تجاری در مدل های PE80، PE60، PE100 ارزیابی شده است مشخص است که پلی اتیلن هایی که در دو گرید ۸۰ و ۱۰۰ هستند برای لوله پلی اتیلن استفاده می شود و مواد اولیه آن نیز قیمت بندی مختلفی دارند و کیفیت مربوط به خود دارند. خرید این محصول بر اساس کاربرد محصول ارزیابی می شود.

تست سختی و اکسیدن شدن لوله پلی اتیلن

یکی از تست های مهم برای لوله پلی اتیلن مربوط به اکسید شدن است. در واقع معیاری از میزان واکنش پذیری لوله است که در برابر عوامل اکسید کننده فعالیت می کند. اشعه ماورا بتنش و اسیدها در این راستا اهمیت دارد. از سوی دیگر تست پایداری حرارتی از دیگر موارد مهم برای لوله پلی اتیلن محسوب می شود به طوری که توانایی تحمل دمای بالا را دارد. این موضوع برای لوله هایی که در شرایط کاری بسیار گرم هستند بسیار مهم بوده و می بایست بررسی شود.

سختی و استحکام لوله ها از دیگر مواردی است که باید بررسی شود. لوله ها به صورت دفنی در عمق خاک قرار می گیرند و تحت شرایط کاری با فشار بالا اهمیت زیادی خواهد داشتآزمون های مختلف در جداول آزمایشگاهی وجود دارد که می بایست بررسی شود.

مشخص است که همه موارد باید به طور دقیق بررسی شود. ثبت اطلاعات در خصوص مواد اولیه لوله پلی اتیلن می بایست به دقت بررسی شود.

پلی اتیلن ها در لیست مواد پلیمری قرار دارند و نیاز به فرایند پلیمریزاسیون به طور دقیق بررسی شود و همینطور واحدهای مونومر اتیلن برای آن ارزیابی می شود. گرانول های شفاف برای این محصول ارزیابی می شود. این مواد به صورتی طراحی شده است به طوری که گرید های تجاری متفاوتی را شامل شده است. پلی اتیلن ها اغلب از نظر گرید بندی بررسی می شود.خرید این محصول می بایست به شکلی ارزیابی شود که دسته های فرعی تر نیز ارزیابی می شود. ساخت مخازن پلاستیکی از طریق پلی اتیلن صورت گرفت.

گرید بندی پلی اتیلن ها به صورت تجاری در مدل های PE80، PE60، PE100 ارزیابی شده است مشخص است که پلی اتیلن هایی که در دو گرید ۸۰ و ۱۰۰ هستند برای لوله پلی اتیلن استفاده می شود و مواد اولیه آن نیز قیمت بندی مختلفی دارند و کیفیت مربوط به خود دارند. خرید این محصول بر اساس کاربرد محصول ارزیابی می شود.

کاربرد های لوله پلی اتیلن چیست؟

به علت مزایای بسیار این لوله ها برابر دیگر لوله ها، از  در مصارف گوناگون استفاده می شود و نیاز بسیاری از مردم را در سراسر جهان رفع نموده است.

از این لوله ها در شبکه های آبرسانی در سراسر کشور استفاده می شود و با وجود  لوله پلی اتیلن فرایند آب رسانی به روستا ها و مناطق دور افتاده آسان تر شده است.

لوله های پلی اتیلن کمک بسیاری به شبکه های فاضلاب روستایی و شهری کرده است، همچنین کاربرد در مواردی همچون آبیاری قطره ای، پوشش انواع کابل، استفاده در راستای تهویه مناطق و انتقال پسماند های شیمایی دارد.

تفاوت اصلی لوله پلی اتیلن و لوله آهنی چیست؟

این لوله در اوج آنکه هزینه کمی برای صاحبان پروژه خواهد داشت؛ بسیار به صرفه و با دوام است و هزینه های تولید را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

لوله های از جنس پلی اتیلن تحت تاثیر محیط آسیب نمی بینند و بر خلاف لوله کشی آهنی در طول زمان خواص خود را حفظ می کنند و مهم تر از همه اینکه به هیچ وجه زنگ نمی زنند.

لوله پلی اتیلن دوستدار محیط زیست

در سال ۱۳۹۸ به تاریخ ایران دستگاه غول پیکری از جنس پلی اتیلن به اعماق اقیانوس آرام برای پاکسازی فرستاده شد؛ این پروژه با موفقیت رو به جلو بود که متاسفانه به علت مشکلات فنی در نیمه های راه متوقف شد.

سوالات مهم در مورد لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن تا چه اندازه انعطاف دارد؟

لوله های پلی اتیلن در مقایسه با سایر لوله ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و همین امر موجب شده استفاده از این لوله ها راه حل خوبی برای مشکلات متعدد نصب و کاهش هزینه های بالا باشد.

جریان پذیری لوله پلی اتیلن چگونه است؟

یکی از مهمم ترین ویژگی های لوله پلی اتیلن داشتن سطح درونی صاف و زبری اندک است، جریان پذیری در اتصالات پلی اتیلنی عالی و بدون نقص است.

آیا لوله های پلی اتیلن فرسوده می شوند؟

آزمایشات کارشناسان در این زمینه نشان می دهد که تجهیزات ساخته شده از پلی اتیلن در برابر فرسایش استقامت فوق العاده ای دارد و به آسانی آسیب نخواهد دید، بسیاری از محلولات شیمایی که تاثیر منفی برسایر لوله ها از جنس های دیگر می گزارند بر لوله پلی اتیلن بی اثر خواهند بود و هیچ گونه ضرری به آن نمی زنند.

فواید استفاده از لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله های پلی اتیلن به علت کاربردهای بسیار مورد استفاده بسیاری از مردم در دنیا است؛ این لوله ها در اوج کیفیت و اطمینان بهترین خدمات را به مصرف کنندگانش ارائه می دهد.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
کلمات کلیدی